Tuesday 5 February 2013

Little Cashier


Assalamualaikum

heyya . now ain sudah lapanbelas .kerja .kerja. ingatkan kerja tuh sesuatu yang mudah macam petik jari . tapi sebenarnya . amekawwww . payah beno . ni lah sempat nak update kejap sbb cuti haihhh.nampak tak impak daripada bekerja . Baru jd cashier nih . dah stress mcm budak spm je . 

Firstday kerja memang taktahu apa apa . so kena jadi packer iaitu memasukkan barang kedalam plastic bag .kalau dapat jd packer kat kaunter baju boleh lah senyum . kalau dapat jadi packer kat market . habis nak kne angkat beras , minyak bagai . Dengan itu secara rasminya selepas tiga hari training . saya menjadi Cashier di pusat beli dan belah jusco AEON wangsa maju . jengg jengg jengg



daripada menganggur duk rumah . better pergi kerja . Banyak benda yang saya belajar . kita boleh kenal pelbagai jenis manusia dengan kerenah diorang . Kita boleh belajar budi bahasa . like basic words yang cashier team akan guna bila ade customer . "Hai Selamat Datang Ke AEON,member card ade?" eventhought customer buat bodoh ke or langsung tak layan or yg paling teruk sekali . main campak je member card tu . kitorang team cashier hanya senyum sahaja . tak tahu kat dalam hati camne . haha. semuanya ragam manusia . kalau kita sabar je mesti tiada masalah . *tapi ade ke orang nak sabar* 

baling baling card tuh tak kesah lagi . Ni ada yang nak mengamuk tak tentu pasal sebab harga maggi naik .hahha . memang kelakar . padahal naik singgit je . sampai nak kecoh macam maggi tuh harga seratus . lepastu ? cashier yg dipersalahkan . apa salah kami . kami hanya scan barang . kalau tak puas hati boleh tanya promoter dia . kang tak pasal2 keluar dalam akhbar . Pelanggan menyaman sebuah pusat beli belah hanya kerana maggi naik singgit . siapa yang malu . fikir guna akal logik bukan guna hati yang emosi.

okay stop cerita pasal ragam manusia . sebab kalau nak cerita memang tak cukup space.

Semua senior Cashier panggil saya Ain kecik . or dalam bahasa inggeris nya little ain . eh ade ke? haha . sebenarnya . JJ aeon wm dah digemparkan dengan berita bahawa Ain kecik dah bertunang . Jeng jeng jeng .semua duk pakat tanya kat saya . Tunang nya pulak ialah cashier baru . lelaki yang sebenarnya ialah bestfriend saya masa kecik . hahha . saya tipu sorang je ,tp saya dah mengaku dah . tapi apasal kecoh smpai manager pun tahuuuuu . ishhh ishhh .. 

sekarang dah tak boleh nak betulkan keadaan . saya sedang bincang dgn tunang saya (konon) macam mana nak bgtau diorang yang kami sebenarnya no relay , ughhh . sedang fikir jalan keluar , tu lahh cari pasal lagi kann . ainnn ainnn . tapi kalau dah jodoh dengan dia apa salahnya ? kenal pun dah lama . dari kecik lagi . handsome jugak . ehhhhhhhhhhhhhhhh?

kbye :p


p/s :  saya dengan dia kawan je lah . tapi dia tak kisah dianggap tunang saya . ehhhhhhhhhh?



No comments:

Post a Comment